Dabar yra Spalis 23rd, 2019, 9:00 pm

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 70 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5  Kitas


 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 8th, 2013, 6:42 pm 
Vartotojo avataras
Servus Servorum
Užsiregistravo: Spalis 11th, 2009, 11:08 pm
Pranešimai: 10965
Atsijungęs
kukulis rašė:
676 rašė:
Kadangi tu parašei, kad yra tokia reformatų dogma, tai būk mielas pagrįsk savo teiginį, o ne bandyk išsisukti klausimu į klausimą :pasiruoses:


Remiuosi paprastu dalyku, reformatai nepripažįsta tradicijos. Tradicijoje Šventojo Rašto traktavimas kaip tik ir yra vienas iš svarbiausių dalykų. T.y. mano traktuotė nėra teisingumo matas, o remdamasis tradicija, aš žiūriu kaip tą traktavimą atlieka Bažnyčia, kuri šią išmintį paveldėjo iš Bažnyčios tėvų.
Tai kas yra didesnis autoritetas tikėjimo mokyme, ar Šventasis Raštas, ar žmonių priimtos Tradicijos?

_________________
Paveikslėlis®emisPaveikslėlis
----------† † †----------
...Vita est Viaticum...


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 8th, 2013, 8:54 pm 
Hero of 777
Vartotojo avataras
Hero of 777
Užsiregistravo: Gegužė 18th, 2010, 1:24 pm
Pranešimai: 4675
Miestas: Kaunas
Atsijungęs
676 rašė:
kukulis rašė:
676 rašė:
Kadangi tu parašei, kad yra tokia reformatų dogma, tai būk mielas pagrįsk savo teiginį, o ne bandyk išsisukti klausimu į klausimą :pasiruoses:


Remiuosi paprastu dalyku, reformatai nepripažįsta tradicijos. Tradicijoje Šventojo Rašto traktavimas kaip tik ir yra vienas iš svarbiausių dalykų. T.y. mano traktuotė nėra teisingumo matas, o remdamasis tradicija, aš žiūriu kaip tą traktavimą atlieka Bažnyčia, kuri šią išmintį paveldėjo iš Bažnyčios tėvų.
Tai kas yra didesnis autoritetas tikėjimo mokyme, ar Šventasis Raštas, ar žmonių priimtos Tradicijos?


Didžiausias autoritetas - Šventasis Raštas išaiškintas pagal Tradiciją,
nes yra tokių Šventojo Rašto aiškintojų, kurie prieštarauja vieni kitiems.

P.S.
Pats Šventasis Raštas kilo iš Tradicijos, nes juk Jėzus Kristus pats neparašė ;)

_________________
O kraujau ir vandenie!
Kurs ištryškai iš Jėzaus širdies,
Kaip Dievo begalinio gailestingumo mums versmė.
Pasitikiu tavimi!


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 8th, 2013, 10:01 pm 
Vartotojo avataras
Servus Servorum
Užsiregistravo: Spalis 11th, 2009, 11:08 pm
Pranešimai: 10965
Atsijungęs
kukulis rašė:
676 rašė:
kukulis rašė:
Remiuosi paprastu dalyku, reformatai nepripažįsta tradicijos. Tradicijoje Šventojo Rašto traktavimas kaip tik ir yra vienas iš svarbiausių dalykų. T.y. mano traktuotė nėra teisingumo matas, o remdamasis tradicija, aš žiūriu kaip tą traktavimą atlieka Bažnyčia, kuri šią išmintį paveldėjo iš Bažnyčios tėvų.
Tai kas yra didesnis autoritetas tikėjimo mokyme, ar Šventasis Raštas, ar žmonių priimtos Tradicijos?


Didžiausias autoritetas - Šventasis Raštas išaiškintas pagal Tradiciją,
nes yra tokių Šventojo Rašto aiškintojų, kurie prieštarauja vieni kitiems.
Žmonės negali neprikišę savo trigrašio prie Dievo žodžio gyvent. Žydai sugalvojo sau Talmudą, islamistai - Suną, o katalikai - Tradiciją :mrgreen:

Paulius tokiems rašė:
Šis liudijimas teisingas. Todėl sudrausk juos griežtai, kad būtų sveiki tikėjimu, nekreipdami dėmesio į žydų pasakas ir į žmonių priesakus, nukreipiančius nuo tiesos. (Titui 1:13-14)
Žiūrėkite, kad kas jūsų nepavergtų filosofija ir tuščia apgaule, kuri remiasi žmonių tradicijomis ir pasaulio pradmenimis, o ne Kristumi. (Kol. 2:8)

Linkiu ir toliau pasitikėti žmonių Švento Rašto interpretavimais, aiškinimais ir priesakais, apie kuriuos Jėzus pasakė:
Veidmainiai! Gerai apie jus pranašavo Izaijas:
‘Ši tauta artinasi prie manęs savo lūpomis ir gerbia mane savo liežuviu, bet jos širdis toli nuo manęs. Veltui jie mane garbina, žmogiškus priesakus paversdami mokymu’
(Mato 15:7-9)

Tačiau siūlau grįžti prie temos, o jei nori apie Tradiciją diskutuot, tai gali užvesti atskirą temą :pasiruoses:

_________________
Paveikslėlis®emisPaveikslėlis
----------† † †----------
...Vita est Viaticum...


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 9th, 2013, 1:32 pm 
Hero of 777
Vartotojo avataras
Hero of 777
Užsiregistravo: Gegužė 18th, 2010, 1:24 pm
Pranešimai: 4675
Miestas: Kaunas
Atsijungęs
Kaip visad nukreipei kalbą visai kita linkme.

_________________
O kraujau ir vandenie!
Kurs ištryškai iš Jėzaus širdies,
Kaip Dievo begalinio gailestingumo mums versmė.
Pasitikiu tavimi!


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 9th, 2013, 2:04 pm 
Vartotojo avataras
Servus Servorum
Užsiregistravo: Spalis 11th, 2009, 11:08 pm
Pranešimai: 10965
Atsijungęs
kukulis rašė:
Kaip visad nukreipei kalbą visai kita linkme.
Sugražinau prie temos :!:
Todėl siūlau tau nebebandyti nukreipti nuo temos, bet jei nori toliau kalbėt apie Tradiciją, tai kurk atskirą temą :pasiruoses:

_________________
Paveikslėlis®emisPaveikslėlis
----------† † †----------
...Vita est Viaticum...


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 9th, 2013, 6:30 pm 
Egzorcistas
Vartotojo avataras
Egzorcistas
Užsiregistravo: Rugpjūtis 17th, 2010, 1:19 am
Pranešimai: 871
Atsijungęs
Cituoti:
Tezė 2: ateizmas ir individualizmas kilo iš liberalizmo.
Tezė 3: individualizmas - satanizmo prielaida.

Ateistas gali būti ne liberalas. Ateizmą tikrai galėjo paliesti ir liberalizmas, bet kaip ir daug kitų dalykų, kaip mokslinio metodo atsiradimas, naujos filosofinės kryptis ir taip toliau. Taigi nesiek vieno dalyko, kaip visko pradžios. Satanizmas atsirado iš krikščionybės :D Jei nebūtų krikščionių, nebūtų ir tu satanistų, galima ir tokia išvada padaryti. :D
Šiaip ar taip tau patinka labai lengvi paaiškinimai, kuriu negali būti. Pvz: kaip liberalizmas visko blogis. Oi kaip būtų lengva jei taip būtų. Arba, kad visa Europos istorija sukūrė katalikai ir jokio įnašo nepadarė artimieji rytai, pagonių filosofai, skandinavų vikingai ir taip toliau. Vieni kaltina, Dekartą, kiti Nyče, kiti krikščionybe. Taigi problema labai sudėtinga ir paini.

O naudos ir žalos Lietuvai ir Europai atnešė tiek pat pagonybė, krikščionybė ir reformatai.

_________________
All this rage, and all this hate,
It burns me deep inside,
And still it is, the only thing, keeping me alive.
The one true nature of my soul, the giant lives in me.


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 9th, 2013, 10:12 pm 
Vartotojo avataras
Servus Servorum
Užsiregistravo: Spalis 11th, 2009, 11:08 pm
Pranešimai: 10965
Atsijungęs
Didysis Šturmas rašė:
O naudos ir žalos Lietuvai ir Europai atnešė tiek pat pagonybė, krikščionybė ir reformatai.
Turi omeny tuos, kurie atėjo krikštyti Lietuvos, o neatnešė Kristaus dvasios?

_________________
Paveikslėlis®emisPaveikslėlis
----------† † †----------
...Vita est Viaticum...


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 9th, 2013, 11:49 pm 
Egzorcistas
Vartotojo avataras
Egzorcistas
Užsiregistravo: Rugpjūtis 17th, 2010, 1:19 am
Pranešimai: 871
Atsijungęs
Cituoti:
Turi omeny tuos, kurie atėjo krikštyti Lietuvos, o neatnešė Kristaus dvasios?

Kaip ateistas aš ir daugiau įžiūrėčiau neteisingų dalykų, bet nemanau, kad tai esminis blogis dažniausiai. Bet apie tai neverta kalbėti, nes kitose temose kalbėjom. O šiaip manau, kad ir net tie kurie atėjo tik krikštyti turėjo naudos, pvz atnešė mokyklas, mokslą ir taip toliau, nors iš kitos pusės, dažnai nešė krikščionybę su karų ir sunaikindavo vietinę kultūra ir ją dar sumenkindavo, kas privedė prie tokios situacijos, kad pvz mes mažai ką galim pasakyti, apie pagonybę rytų Europoje. Taip pat visus kitus regionus net iki šiol nuvertiną, pvz kad Europos istorija kūrė tik katalikai. Nors pagonis irgi davė blogo ir gero. Taigi nemanau, kad galima išrinkti viena tik dalyką, kuris buvo svarbus Europos istorijai. Kitaip sakant, net žmonės tikintys Dievų, turėtų suprasti, kad krikščionybės istorija nėra šventa, nes ją kūrė žmonės. (nekalbų apie Dievo istorija, tą prasmę apie Jėzaus Kristaus gyvenimą ir taip toliau, tai kaip ir šventas dalykas, bet kas vyko vėliau.) Beje buvo ir protingų žmonių pvz Šv. Augustinas, kuris sakė, kad prievarta negalima krikštyti, tik tai niekad nelabai buvo praktiškai vykdoma. Taigi išvis vertinti pačia krikščionybės istorija man dar sunku, nesu taip giliai įsigilinęs galiu tik keliais aspektais, kuriuos žinau peržvelgti. Na ir šiaip ji nebuvo kaip vienas kūnas, buvo įvairus asmenis, šalis kurios skirtingai elgėsi. ( pvz kryžiuočiu ordinas ir Šv. Augustino filosofija, didelis skirtumas).

_________________
All this rage, and all this hate,
It burns me deep inside,
And still it is, the only thing, keeping me alive.
The one true nature of my soul, the giant lives in me.


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 10th, 2013, 11:20 am 
Vartotojo avataras
Servus Servorum
Užsiregistravo: Spalis 11th, 2009, 11:08 pm
Pranešimai: 10965
Atsijungęs
:liuks: :liuks: :liuks:

_________________
Paveikslėlis®emisPaveikslėlis
----------† † †----------
...Vita est Viaticum...


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 11th, 2013, 4:17 pm 
Hero of 777
Vartotojo avataras
Hero of 777
Užsiregistravo: Gegužė 18th, 2010, 1:24 pm
Pranešimai: 4675
Miestas: Kaunas
Atsijungęs
Dėl liberalizmo, gerai pagavo Šturmas ką norėjau pasakyti, nors jis ir nesutinka su mano teiginiu. Pastebėjimas toks - liberalizmas ir reformacija startavo ir vystėsi panašiu istoriniu laikotarpiu. Gal būt teiginys kad vienas kilo iš kito nėra visiškai teisingas, gal būt tai buvo istorinis momentas, kada susidarė sąlygos kilti tiek reformacijai tiek liberalizmui.

Dėl Šiaurės Amerikos žemyno ir ten dominuojančios reformatų religijos, formaliai norėčiau paprieštarauti. Deje, vietinių nepakrikštijo, o greičiau juos išnaikino. Tuo tarpu jei pažvelgtume į Centrinę ir Pietų Ameriką, pamatytume, kad čia likę didžioji dalis vietinių žmonių, kurie tuo pačiu yra katalikų tikėjimo.

Gal būt čia yra kažkoks skirtumas tarp tų šalių kurios atėjo į šiuos žemynus: Pietų ir Centrinėje Amerikoje - Ispanija, Šiaurės Amerikoje - Anglija. T.y. dominuojantis veiksnys galėjo būti tauta, o ne religija, tačiau turime tai ką turime ir abi hipotezės (?) lygiavertiškai stiprios.

Kas dėl liberalizmo ir reformatiško tikėjimo šiais laikais, tai galime taip pat pastebėti geografinį sąryšį tarp protestantiškų šalių ir šalių iš kur kyla liberalizmo idėjos.

Tai gal vis dėl to negalime pilnai nubraukti sąryšio tarp liberalizmo ir krikščionių reformatų?

P.S.

Dėl tradicijos buvo nukrypta nuo temos, nes atsakinėjau į 676 klausimą, kad reformatai laikosi asmeniško Šventojo Rašto interpretavimo, iškeldami jį prieš bendruomeninį. Vis dėl to, pats mano teiginys dėl asmeniško ir bendruomeninio galėjo būti ne visai teisingas, nes bet kuri bendruomenė laikosi savo pasirinkto Šventojo Rašto traktavimo, kuris toje bendruomenėje, be abejo, yra aukščiau nei asmeninis.
Tačiau esantys skirtumai tarp reformatų bendruomenių parodo, kad kiekviena bendruomenė turi savas doktrinas, besiskiriančias nuo kitų bendruomenių. Taip pat laikui bėgant vienos bendruomenės išsiskaido į kitas ar susikuria naujos.

Vadinasi nėra tęstinumo nei laike nei "plotyje" ( tarp skirtingų bendruomenių ).

Štai kodėl iškėliau terminą "Tradicija", kuri būtent apjungia to paties tikėjimo (katalikų arba ortodoksų) išpažinėjus tiek laike tiek "į plotį" - tarp skirtingų žmonių.

_________________
O kraujau ir vandenie!
Kurs ištryškai iš Jėzaus širdies,
Kaip Dievo begalinio gailestingumo mums versmė.
Pasitikiu tavimi!


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 11th, 2013, 6:40 pm 
Site Admin
Vartotojo avataras
Site Admin
Užsiregistravo: Liepa 5th, 2009, 11:24 pm
Pranešimai: 6423
Miestas: Naujoji Jeruzalė :)
Atsijungęs
Didysis Šturmas gerai pasakė :)

Istorijoje būtų sunku rasti kokį nors sąjūdį, bendruomenę, kuri būtų perdėm bloga arba perdėm gera. Katalikai ir protestantai - ne išimtis. Dievas yra išminties Dievas, jo sekėjai turi daryti išmintingas išvadas ir turėti Kristaus nusistatymą (nusižeminimą) ir pasimokyti vieni iš kitų, o neretai ir iš nekrikščionių bei pripažinti savo klaidas.

Protestantizmas išties pakuteno Katalikų bažnyčią, jai teko susiimti, padaryti daug teigiamų pastangų, atnaujinti požiūrį į kai kuriuos dalykus. Pvz., pakilo kunigų ruošimo kokybė, evangelizacijos metodai buvo atnaujinti ir pan. Monopolis veda į aptingimą :D

Yra dalykų reformatų teologijoje, kurie, manau, klaidingi (tą patį reformatai pasakytų apie katalikiškąjį mokymą :)). Tačiau pastaruoju metu turime atkreipti dėmesį į tai, kas vienija, ne skiria. Nes vienybės vis dažniau prireikia labai konkrečiose situcijose ;) O ir Jėzus nevertins mūsų pagal tai, kokios teologinės krypties laikėmės ir koks kunigas ar pastorius ar kaimynas mus krikštijo :D

Peace.

_________________
Nesvarbu, kiek gyvenime metų. Svarbu, kiek metuose gyvenimo.


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 11th, 2013, 11:24 pm 
Vartotojo avataras
Servus Servorum
Užsiregistravo: Spalis 11th, 2009, 11:08 pm
Pranešimai: 10965
Atsijungęs
Silverblade rašė:
<...>
Yra dalykų reformatų teologijoje, kurie, manau, klaidingi (tą patį reformatai pasakytų apie katalikiškąjį mokymą :)). Tačiau pastaruoju metu turime atkreipti dėmesį į tai, kas vienija, ne skiria. Nes vienybės vis dažniau prireikia labai konkrečiose situcijose ;) O ir Jėzus nevertins mūsų pagal tai, kokios teologinės krypties laikėmės ir koks kunigas ar pastorius ar kaimynas mus krikštijo :D

Peace.
Būtent :liuks: Tai ir stengiamės daryti šiame forume :pasiruoses:

_________________
Paveikslėlis®emisPaveikslėlis
----------† † †----------
...Vita est Viaticum...


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 14th, 2013, 11:51 am 
Hero of 777
Vartotojo avataras
Hero of 777
Užsiregistravo: Gegužė 18th, 2010, 1:24 pm
Pranešimai: 4675
Miestas: Kaunas
Atsijungęs
Na, pati tema vadinasi "Disputas ..", tik ji stovi "Renginių" skiltyje, o aš bandžiau čia pradėti disputą :)

Vis dėl to, tema turėjo turėti istorinį pobūdį - lietuviškos raštijos atsiradimas, įvairių idėjų iškėlimas istorijos eigoje.

Jeigu turėtume kalbėti apie patį renginį, o ne apie renginio temą, tuomet, diskutuoti renginio tema būtų oftopikas.

Ar dar kas nors nori tęsti diskusiją šia tema?

_________________
O kraujau ir vandenie!
Kurs ištryškai iš Jėzaus širdies,
Kaip Dievo begalinio gailestingumo mums versmė.
Pasitikiu tavimi!


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 14th, 2013, 1:32 pm 
Vartotojo avataras
Servus Servorum
Užsiregistravo: Spalis 11th, 2009, 11:08 pm
Pranešimai: 10965
Atsijungęs
Kaip jau anksčiau rašiau, jei nori diskutuoti apie tai, ką buvai pradėjęs, tai iš tiesu būtų teisingiau sukurti atskirą temą, nes čia buvo tik informacinio tipo tema ir joje būtų logiška kalbėti apie šį renginį.
Bet kadangi niekas iš forumiečių, tame tarpe ir tu, kukuli, nebuvote ten, tai nėra prasmės toliau diskutuot, nes tu net nežinai apie ką buvo kalbėta:pasiruoses:

_________________
Paveikslėlis®emisPaveikslėlis
----------† † †----------
...Vita est Viaticum...


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Disputas Reformacija Lietuvoje: asmenybės, procesai, idėjos
StandartinėParašytas: Lapkritis 15th, 2013, 12:00 am 
Ištikimasis
Vartotojo avataras
Ištikimasis
Užsiregistravo: Gruodis 28th, 2010, 3:27 am
Pranešimai: 1911
Miestas: Aberdeen
Atsijungęs
Atleiskit, vyrai, visko neperskaiciau, bet pastaba 676 - lietuviai pravoslavu nepravardziuoja, staciatikiai - tai nuo seno lietuviu vatrojamas zodis. Ne del to, kad kazkas nepatinka. Lietuviu kalba nera labai lanksti naujovems, todel jeigu randa sena atitikmeni, taip ir vadima. Nors as zinau, kad pravoslavams sis zodis labai nepatinka, bet su kalbos komisija tikrai nepasigincisi. Na, gali gincitis, bet savo vis tiek nepasieksi. :)
O as pas prof. habil. dr. Dainora Pociūtė-Abukevičienė bakalaura rasiau, beje apie kalvinisto kunigo Samuelio minvydo laiduotuviu pamoksla skirta Kristupui Radvilai. Buvo labai idomu. :)

676 - o apie ka buvo renginys? Kas nors idomaus? Kas nors uzstrigo tau atmintyje? :)

_________________
Gyvenimas nenumatė padaryti iš mūsų tobulybės. Tobulybių vieta muziejuje. /E.M.Remarkas/


Į viršų
 Aprašymas  
 

Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  

Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 70 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007