Dabar yra Rugpjūtis 20th, 2019, 3:55 pm

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 50 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4  Kitas


 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 22nd, 2014, 4:38 pm 
Egzorcistas
Vartotojo avataras
Egzorcistas
Užsiregistravo: Rugpjūtis 17th, 2010, 1:19 am
Pranešimai: 871
Atsijungęs
Cituoti:
gal citatą gali pateikti, kur aš pikdžiugiškai pasitenkinusi nusiunčiu jį į pragarus ??? Ar čia pagal savo sukirpimą pripaišoma ir kitam?

Tavo begalinis besidomėjimas jau yra keistas, konkrečių žmogumi. :D

_________________
All this rage, and all this hate,
It burns me deep inside,
And still it is, the only thing, keeping me alive.
The one true nature of my soul, the giant lives in me.


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 22nd, 2014, 6:41 pm 
Site Admin
Vartotojo avataras
Site Admin
Užsiregistravo: Rugpjūtis 14th, 2009, 12:18 am
Pranešimai: 7524
Miestas: K Pax
Atsijungęs
Įdomu tai, kad per 2000 metų, bažnyčia paskelbė didelį skaičių žmonių kurie jos manymu yra danguje, t.y. šventieji, tačiau nepaskelbė nei vieno kuris jos manymu yra pragare

_________________
https://www.facebook.com/paranormalu
https://www.facebook.com/ParanormalusHumoras


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 22nd, 2014, 8:45 pm 
Vartotojo avataras
Servus Servorum
Užsiregistravo: Spalis 11th, 2009, 11:08 pm
Pranešimai: 10964
Atsijungęs
insanity rašė:
Įdomu tai, kad per 2000 metų, bažnyčia paskelbė didelį skaičių žmonių kurie jos manymu yra danguje, t.y. šventieji, tačiau nepaskelbė nei vieno kuris jos manymu yra pragare
O kaip RKB aiškina kas yra pragaras?

Nes Biblijoje naudojami žodžiai
Šeolas (hebr. שאול „duobė“, „požeminis pasaulis“, „numirusiųjų vieta“) – šumerų ir judėjų pomirtinis pasaulis. Pagal šumerus tai yra vieta, kur po mirties numirėliai norėdami išgyventi valgo purvą. Judėjų Tanache šeolas aprašomas kaip tyli, dulkėta požeminė vieta su uždarais vartais, kur po mirties miega ir laukia savo teismo visi mirę žmonės – geras ir blogas, teisusis ir neteisusis, karalius ir vergas.

Arba Hadas (gr. ᾍδης arba Ἅιδης „nematytas“) graikų mitologijoje – požemio pasaulio karalystė, mirusiųjų buveinė sudaryta iš kelių dalių. Pirmoji dalis – Eliziejaus laukai, antroji – Tartaras

_________________
Paveikslėlis®emisPaveikslėlis
----------† † †----------
...Vita est Viaticum...


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 22nd, 2014, 8:54 pm 
Site Admin
Vartotojo avataras
Site Admin
Užsiregistravo: Rugpjūtis 14th, 2009, 12:18 am
Pranešimai: 7524
Miestas: K Pax
Atsijungęs
Na tai būsena, o ne vieta. Kai kurie teologai mano, jog per teismą žmogus išgyven(a/s) visišką dievo meilę, ir patekę į pragarą bus be jos. Tai ir bus didžiausias pragaras.

_________________
https://www.facebook.com/paranormalu
https://www.facebook.com/ParanormalusHumoras


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 22nd, 2014, 9:00 pm 
Ištikimasis
Vartotojo avataras
Ištikimasis
Užsiregistravo: Vasaris 12th, 2010, 9:12 am
Pranešimai: 1000
Atsijungęs
insanity rašė:
Na tai būsena, o ne vieta.


Sapnai irgi būsena. Sapnuojant, gali būti patiriama vietovė, sapne, sapniška.

_________________
Hope


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 22nd, 2014, 9:24 pm 
to 676

Morkaus 9-43 Jei tavoji ranka gundo tave nusidėti, – nusikirsk ją! Verčiau tau sužalotam įeiti į gyvenimą, negu su abiem rankom patekti į pragarą, į negęstančią ugnį“. 45 Ir jei tavoji koja veda tave į nuodėmę, – nusikirsk ją, nes geriau tau luošam įžengti į gyvenimą, negu su abiem kojom būti įmestam į pragarą. 47 O jei tave gundo nusidėti tavoji akis, – išlupk ją, nes verčiau tau vienakiui įeiti į Dievo karalystę, negu su abiem akim būti įmestam į pragarą, 48 kur jų kirminas nemiršta ir ugnis negęsta. 49 Nes kiekvienas bus pasūdytas ugnimi. 50 Druska – geras daiktas, bet jei druska nustotų sūrumo, kuo ją pasūdysi? Turėkite savyje druskos ir taikiai sugyvenkite tarp savęs“.


Į viršų
  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 23rd, 2014, 10:47 am 
Vartotojo avataras
Servus Servorum
Užsiregistravo: Spalis 11th, 2009, 11:08 pm
Pranešimai: 10964
Atsijungęs
erika1 rašė:
to 676

Morkaus 9-43 Jei tavoji ranka gundo tave nusidėti, – nusikirsk ją! Verčiau tau sužalotam įeiti į gyvenimą, negu su abiem rankom patekti į pragarą, į negęstančią ugnį“. 45 Ir jei tavoji koja veda tave į nuodėmę, – nusikirsk ją, nes geriau tau luošam įžengti į gyvenimą, negu su abiem kojom būti įmestam į pragarą. 47 O jei tave gundo nusidėti tavoji akis, – išlupk ją, nes verčiau tau vienakiui įeiti į Dievo karalystę, negu su abiem akim būti įmestam į pragarą, 48 kur jų kirminas nemiršta ir ugnis negęsta. 49 Nes kiekvienas bus pasūdytas ugnimi. 50 Druska – geras daiktas, bet jei druska nustotų sūrumo, kuo ją pasūdysi? Turėkite savyje druskos ir taikiai sugyvenkite tarp savęs“.
Na kągi, vėl susiduriame su eiline vertimo klaida, kas iškraipo posakio esmę ir duoda peno visokiems įsivaizdavimams :?

Šitoje vietoje Jėzus kalbėjo apie Hinomo, arba dar kitaip vadinamą Ben Himono, Mirties slėnį (Gehinnom - hebr. גהנום, גהנם‎, gr. γέεννα), kuriame pradžioje buvo aukojamos aukos Baalui, Molochui, aukojant vaikus. Vėlesniais laikais tai buvo vieta, kurioje pastoviai buvo deginamos šiukšlės ir nudvėsę gyvuliai, todėl ugnis neužgesdavo ir toje vietoje buvo didžiulė smarvė.
Jėzus kalbėjo apie konkrečia vietą žemėje, šalia Jeruzalės, kad žydams būtų suprantama, kad jei jie gyvens ne šventai, tai jų kūnai bus ne palaidoti, o sudeginti kartu su šiukšlėmis ir nudvėsusiais gyvuliais.
O tai jiems būtų buvę didžiausias pažeminimas.

Dabartiniais laikais tai galima būtų palyginti su tuo, jei būtų sakoma, kad "geriau be vienos rankos gyventi ir būti palaidotam, nei su abiem rankom būti išmestam į Kariotiškių, ar Kazokiškių sąvartyną ir kartu su šiukšlėm būti sudegintam Rubikono biokatolinėj" :pasiruoses:

_________________
Paveikslėlis®emisPaveikslėlis
----------† † †----------
...Vita est Viaticum...


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 23rd, 2014, 11:07 am 
Ir ką tu nori tuo pasakyti, kad pragaro nėra, skaistyklos nėra ir visi keliauja tiesiai į amžinybę, nepriklausomai nuo to, tiki, jie netiki, atgailauja, neatgailauja, garbina stabus, negarbina, žudo, nežudo ir t.t.??


Į viršų
  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 23rd, 2014, 11:16 am 
Ištikimasis
Vartotojo avataras
Ištikimasis
Užsiregistravo: Vasaris 12th, 2010, 9:12 am
Pranešimai: 1000
Atsijungęs
Pragaras yra, visos religijos tai paliudijo, bei net nereligingi žmonės per NDE patyrė, buvo jiems parodyta.

Tik nėra amžino buvimo pragare. O į pragarą keliauja labai nuodėmingi žmonės. Plius, dar toks dalykas, pagal Mahabharatą man atrodo, kad už blogus darbus teks kažkokį laiką atbūti pragare, o už gerus - buvimas rojuje. Galėsi pasirinkti, kur pirma nori pabūti.

_________________
Hope


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 23rd, 2014, 11:24 am 
Šiaip ir judaizme yra toks mirusiųjų prisikėlimas ir turbūt prasmė būti palaidotam Mirties slėnyje reiškė, kad neprisikelsi per mirusiųjų prisikelimą.

Apreiškimų knygoje minimas ugnies ežeras, į kurį bus įmesti visi, kurie nebus rasti įrašyti gyvenimo knygoje ir nerašo, kad i ugnies ežerą bus įmesti tik laikinai :)

Pasaulio teismas

11 Paskui aš pamačiau didelį baltą sostą ir jame Sėdintįjį, nuo kurio veido pabėgo žemė ir dangus, ir nebeliko jiems vietos. 12 Ir pamačiau numirusius, didelius ir mažus, stovinčius priešais sostą. Ir buvo atskleistos knygos, buvo atversta dar viena, būtent gyvenimo knyga. Mirusieji buvo teisiami iš užrašų knygose, pagal jų darbus. 13 Jūra atidavė savo numirėlius, o mirtis ir mirusiųjų pasaulis atidavė savuosius. Ir kiekvienas buvo teisiamas pagal darbus. 14 Pati mirtis ir mirusiųjų pasaulis buvo įmesti į ugnies ežerą. Tai yra antroji mirtis – ugnies ežeras. 15 Kas tik nebuvo rastas įrašytas gyvenimo knygoje, tas buvo įmestas į ugnies ežerą.


Į viršų
  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 23rd, 2014, 11:29 am 
Ištikimasis
Vartotojo avataras
Ištikimasis
Užsiregistravo: Vasaris 12th, 2010, 9:12 am
Pranešimai: 1000
Atsijungęs
erika1 rašė:
nerašo, kad i ugnies ežerą bus įmesti tik laikinai :)


Nerašo ir kad amžinai. Nebūkim biurokratai, ir klaidingai nepristatinėkim Dievo. Biurokratai sako: "kas neparašyta įstatyme kad leista, tas uždrausta". Amžinas buvimas pragare neigtų begalinį Kūrėjo gailestingumą.

_________________
Hope


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 23rd, 2014, 12:48 pm 
atma rašė:
erika1 rašė:
nerašo, kad i ugnies ežerą bus įmesti tik laikinai :)


Nerašo ir kad amžinai. Nebūkim biurokratai, ir klaidingai nepristatinėkim Dievo. Biurokratai sako: "kas neparašyta įstatyme kad leista, tas uždrausta". Amžinas buvimas pragare neigtų begalinį Kūrėjo gailestingumą.



Na taip, sutinku su tavim. Vadinasi lauksim pakol Dievulis apreikš naują Švento Rašto dalį, kurioje bus apreiškiama, kaip bus ištraukti iš ugnies ežero, tie, kurie buvo ten įmesti ir kas bus po to :D


Į viršų
  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 23rd, 2014, 12:59 pm 
Ištikimasis
Vartotojo avataras
Ištikimasis
Užsiregistravo: Vasaris 12th, 2010, 9:12 am
Pranešimai: 1000
Atsijungęs
erika1 rašė:
Na taip, sutinku su tavim. Vadinasi lauksim pakol Dievulis apreikš naują Švento Rašto dalį, kurioje bus apreiškiama, kaip bus ištraukti iš ugnies ežero, tie, kurie buvo ten įmesti ir kas bus po to :D


Tai tu krikščionybėje - lauk, o aš kitoje pasaulio religinėje patirtyje rasiu tą apreiškimą jau esantį. Išeinama iš pragaro kaip iš kalėjimo - atbuvai tau paskirtą laiką, ir tada baigta, vėl laisvė.

_________________
Hope


Į viršų
 Aprašymas  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 23rd, 2014, 5:20 pm 
676 rašė:
erika1 rašė:
to 676
Na kągi, vėl susiduriame su eiline vertimo klaida, kas iškraipo posakio esmę ir duoda peno visokiems įsivaizdavimams :?
Šitoje vietoje Jėzus kalbėjo apie Hinomo, arba dar kitaip vadinamą Ben Himono, Mirties slėnį (Gehinnom - hebr. גהנום, גהנם‎, gr. γέεννα), kuriame pradžioje buvo aukojamos aukos Baalui, Molochui, aukojant vaikus. Vėlesniais laikais tai buvo vieta, kurioje pastoviai buvo deginamos šiukšlės ir nudvėsę gyvuliai, todėl ugnis neužgesdavo ir toje vietoje buvo didžiulė smarvė.
Jėzus kalbėjo apie konkrečia vietą žemėje, šalia Jeruzalės, kad žydams būtų suprantama, kad jei jie gyvens ne šventai, tai jų kūnai bus ne palaidoti, o sudeginti kartu su šiukšlėmis ir nudvėsusiais gyvuliais.
O tai jiems būtų buvę didžiausias pažeminimas.
Dabartiniais laikais tai galima būtų palyginti su tuo, jei būtų sakoma, kad "geriau be vienos rankos gyventi ir būti palaidotam, nei su abiem rankom būti išmestam į Kariotiškių, ar Kazokiškių sąvartyną ir kartu su šiukšlėm būti sudegintam Rubikono biokatolinėj" :pasiruoses:

na šiaip paskaičius plačiau apie Gehinoom'ą visai neatrodo, kad tai vertimo klaida.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0% ... 0%BD%D0%B0
Šiaip juk evangelijoje kalbama ir apie Jeruzalę - dangišką, tai kodėl prie dangiškos Jeruzalės negali egzistuoti ir dangiškas gehenomas, vieta, kur sielos tiesiog bus paaukotos demonams, žemėje gehenome demonams buvo aukojami kūnai, dangiškam gyvenime demonams bus paaukotos sielos .


Be to ir neminint to gehinoom'o Evangelijoje yra rašoma tiesiai šviesiai apie amžinąją ugnį ir amžinąją bausmę. ( ugnis - πῦρ, nubaudimas - κόλασις, amžinas - αἰώνιος )

Mato 25
Paskutinis teismas

31 „Kai ateis Žmogaus Sūnus savo šlovėje ir kartu su juo visi angelai, tada jis atsisės savo garbės soste. 32 Jo akivaizdoje bus surinkti visų tautų žmonės, ir jis perskirs juos, kaip piemuo atskiria avis nuo ožių. 33 Avis jis pastatys dešinėje, ožius – kairėje.34 Ir tars karalius stovintiems dešinėje: 'Ateikite, mano Tėvo palaimintieji, paveldėkite nuo pasaulio sukūrimo jums paruoštą karalystę! 35 Nes aš buvau išalkęs, ir jūs mane pavalgydinote, buvau ištroškęs, ir mane pagirdėte, buvau keleivis, ir mane priglaudėte, 36 buvau nuogas – mane aprengėte, ligonis – mane aplankėte, kalinys – atėjote pas mane'. 37 Tuomet teisieji klaus: 'Viešpatie, kada gi mes tave matėme alkaną ir pavalgydinome, trokštantį ir pagirdėme? 38 Kada gi mes matėme tave keliaujantį ir priglaudėme ar nuogą ir aprengėme? 39 Kada gi matėme tave sergantį ar kalinį ir aplankėme?' 40 Ir atsakys jiems karalius: 'Iš tiesų sakau jums, kiek kartų tai padarėte vienam iš šitų mažiausiųjų mano brolių, man padarėte'.
41 Paskui jis prabils į stovinčius kairėje: 'Eikite šalin nuo manęs, prakeiktieji, į amžinąją ugnį, kuri prirengta velniui ir jo angelams!
42 Nes aš buvau išalkęs, ir jūs manęs nepavalgydinote, buvau ištroškęs, ir manęs nepagirdėte, 43 buvau keleivis, ir manęs nepriglaudėte, nuogas – neaprengėte, ligonis ir kalinys – ir jūs manęs neaplankėte'. 44 Tuomet jie atsakys: 'Viešpatie, kada gi mes tave matėme alkaną ar ištroškusį, ar keleivį, ar nuogą, ar ligonį, ar kalinį ir tau nepatarnavome?' 45 Tuomet jis pasakys jiems: 'Iš tiesų sakau jums: kiek kartų taip nepadarėte vienam iš šitų mažiausiųjų, nė man nepadarėte'.
46 Ir eis šitie į amžinąjį kentėjimą, o teisieji į amžinąjį gyvenimą“.

Mato 18 - 8 Jei tavo ranka ar koja gundo tave nusidėti, nukirsk ją ir mesk šalin. Geriau tau sužalotam ar raišam įeiti į gyvenimą, negu su abiem rankom ar abiem kojom būti įmestam į amžiną ugnį.

Dar yra minima ir apie amžiną nuodėmę. ( αἰώνιος ἁμάρτημα )

Mk 3-28 „Iš tiesų sakau jums: bus dovanoti žmonių vaikams visi nusikaltimai ir piktžodžiavimai, kad ir kaip jie piktžodžiautų; 29 bet jei kas piktžodžiautų Šventajai Dvasiai, tam amžiais nebus dovanota, ir jis bus kaltas amžina nuodėme“. 30 Jie mat sakė: „Jis turi netyrąją dvasią“.


Į viršų
  
 

 Pranešimo tema: Re: Mirė Trinkūnas
StandartinėParašytas: Sausis 23rd, 2014, 6:05 pm 
Ištikimasis
Vartotojo avataras
Ištikimasis
Užsiregistravo: Vasaris 12th, 2010, 9:12 am
Pranešimai: 1000
Atsijungęs
Bijau, kad su žodžio "amžinybė", "amžinas" reikšme bus taip pat, kaip ir su žodžio "pasaulis" reikšme, kurios absoliutumą ir neabsoliutumą kažkiek lietėme kitoje temoje.

Raštai, Jėzaus pamokymai - ne matematika ir ne logika, mechaniškai traktuoti nelabai verta. Tegu geriau jau meilės pilni šventieji ieško jų dvasinės gelmės, o jeigu daug kančių kitiems keliantys žmonės ims mechaniškai save ir kitus smerkti amžinai kančiai, nesupratę, kokia gi dvasinė prasmė ir dvasinė tiesa bei realija, o tiesiog pasiimdami išorinę iš žodžių susidarančią semantinę prasmę, pagal savo žiaurias tendencijas, tada bus ne kas. Mechaninės traktuotės kažkada leido veikti inkvizijai ir deginti žmones ant laužo. Tai įrodo, kad toks priėjimas prie religijos ne tiesą leidžia pažinti, o didina prievartą ir žiaurumą.

Pagal mano religiją, pragaras yra šiame kosmose, amžina yra transcendentinė Dievo karalystė, o ši materiali kūrinija - laikina, turi pradžią ir pabaigą. Pati materiali energija, iš kurios sudarytas šis pasaulis - amžina, bet šis pasaulis sukuriamas ir sunaikinamas. Po to vėl sukuriamas. Siela gali amžinai suktis šio pasaulio peripetijose (nebūtinai pragare; bet kartais rojiškose planetose/buveinėse, kartais žemiškose planetose/buveinėse, kartais pragaro planetose/buveinėse; ir vis vien tai amžinos kančios pasaulis, nes laimė čia - tik mažesnė kančia palyginus su didesne) , bet tas žodis "amžinai" reiškia - kol neatsigręš į Dievą. Jeigu neatsigręš, tada amžinai, t.y. be pabaigos tam, o pabaiga yra tas atsigręžimas. Tai priklauso nuo pačios sielos.

Kardinolas Avery Dulles straipsnyje "Pragaro gyventojai" rašo taip:

Cituoti:
Verta atkreipti dėmesį į uolaus kataliko filosofo Jacques Maritaino „hipotetinę apybraižą“ apie eschatologiją, kuri paskelbta tik po mąstytojo mirties. Čia filosofas svarsto galimybę net ir amžinai pragarui pasmerktiesiems išsivaduoti iš kančių. Pasak J. Maritaino, galima spėti, kad Dievas, atsakydamas į šventųjų maldas, gali stebuklingai perkeisti pasmerktųjų širdis, idant vietoj neapykantos ten rastųsi meilė. Tai išvaduotų juos nuo kančių ir perkeltų į limbą – pragaro prieangį. Formaliai jie vis dar būtų pragare, nes neturėtų palaimingojo Viešpaties regėjimo, bet jie galėtų patirti tam tikrą natūralią laimę, kaip ir tie vaikeliai, kurie mirė be Krikšto sakramento.

Galiausiai J. Maritainas mąsto ir apie tai, kad netgi šėtonas atsivers, ir nebebus kenčiančių sielų liepsnojančiame pragare, nors jis ir toliau egzistuos. Tiesa, J. Maritainas pripažįsta, kad jo spėjimas yra tik hipotezė, kuri neturi pagrindimo Šventajame Rašte ar Tradicijoje, be to, ji prieštarauja Paskutiniojo Teismo scenos aiškinimui Evangelijoje pagal Matą. Kita vertus, prancūzų filosofo hipotezei privalumo suteikia tai, kad ji siekia paaiškinti, kaip per Kristaus kraują net ir ant amžinajame pragare esančių išliejamas Viešpaties gailestingumas.

Žymus XX amžiaus teologas Karlas Rahneris tvirtino dar radikaliau, kad nė vienas neina į pragarą. Jo nuomone, neturime tvirto pagrindo Apreiškime, jog kai kurie žmonės iš tikrųjų yra pasmerkti. Jėzaus kalbėjimas šiuo klausimu, pasak teologo, labiau perspėjantis nei pranašaujantis. Jėzaus kalbėjimo tikslas yra įtikinti klausytojus laikytis geresnio bei saugesnio kelio, įspėjant juos apie amžinojo pasmerkimo pavojų. Anot K. Rahnerio, pripažindami realią amžinojo pasmerkimo galimybę, kartu turėtume prisiminti „tiesą apie Dievo visuotinės gelbstinčios valios visagalybę, visų atpirkimą per Kristų bei žmonių pareigą viltis būti išgelbėtiems“. Taigi, K. Rahneris tiki, kad visuotinis išgelbėjimas yra galimas.

Hansas Ursas von Baltazaras knygoje „Ar drįstame viltis, kad visi žmonės bus išgelbėti?“ pateikia sudėtingą teologinį argumentą prieš faktą, jog dalis žmonijos pateks į pragarą. Jis atmeta idėjas, kad pragaras laikų pabaigoje bus tuščias, ir pasmerktos sielos bei demonai bus sutaikyti su Dievu, ir vengia įrodinėti, jog visi bus išgelbėti. Tačiau jis teigia, kad turime teisę ir net pareigą tikėtis visų išgelbėjimo, nes neįmanoma, jog net ir didžiausi nusidėjėliai nebūtų Dievo malonės paliesti ir paskatinti atgailai prieš mirtį. Vis dėlto jis pripažįsta, kad priešingas variantas taip pat yra įmanomas. Kadangi galime pasipriešinti Dievo malonei, nė vienas nesame saugus. Taigi šį klausimą turime palikti teoriškai atvirą, pirmiausia galvodami apie pavojų, kuriame mes patys esame.

Savo knygoje H. Baltazaras cituoja Edith Stein, dabar Šv. Kryžiaus Teresę Benediktą, kuri palaiko panašią poziciją. Anot jos, kadangi Dievo visa apimanti gailestingoji meilė nužengia ant kiekvieno, tuomet tikriausiai ta meilė gali keisti ir gyvenimus. Tiek, kiek žmogus atsiveria šiai meilei, tiek jis įžengia į atpirkimo plotmę. Remdamasi tuo, E. Stein viliasi, jog visagalė Dievo meilė randa būdų pergudrauti žmonių pasipriešinimą. H. Baltazaras čia sutinka su E. Stein.

Tokia H. Baltazaro pozicija man asmeniškai atrodo teisinga. Ji neprieštarauja visuotiniams Bažnyčios susirinkimams ir ten paskelbtiems tikėjimo išpažinimais. Ji gali būti suderinama su viskuo, kas yra Biblijoje, bent jau su Jėzaus pareiškimais apie pragarą, jei jie labiau traktuojami kaip perspėjimai nei pranašystės.

H. Baltazaro nuostata taip pat ir nepaneigia sveikos baimės būti pasmerktiems. Tačiau ji ganėtinai rizikinga, nes plaukia prieš šimtmečiais vyravusios Jėzaus žodžių interpretacijos srovę.

_________________
Hope


Į viršų
 Aprašymas  
 

Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  

Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 50 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007